fredag 23. mai 2014

sandwich med kylling, pesto og mozzarella

Sommermat er så deilig, men noen ganger lurer jeg litt på hva jeg skal lage når det er varmt og alle trenger påfyll som ikke er for mektig. Da er en nydelig sandwich med kylling, pesto og mozzarella alltid hjertelig velkommen på bordet. Tilbehør kan man velge etter eget forgodtbefinnende, jeg liker tomater og avocado sammen med kylling og mozzarella. Sandwichen lages av for eksempel landbrød smurt med pesto, grillet kyllingfilet og mozzarella og tomat i skiver.
Dersom du har landbrød og pesto tilgjengelig, er det egentlig bare å grille kyllingen, skjære alt sammen i fine biter, stable oppå hverandre og servere. Bon appetit!

Til fire sultne trenger du
1 landbrød
2 kyllingfileter, grillede
1 glass pesto
1-2 store klasetomater
1 fersk mozzarella
1 moden avocado
olivenolje

Sett på grillen. Jeg har gassgrill, dersom du heller bruker stekepannen så pass på at varmen er ganske høy og at du har nok fett i pannen. Ellers legger jeg kyllingen i olivenolje og krydrer med salt og pepper. Stek/grill litt hardt og kort på hver side. Skjær brødet i skiver. Smør på pesto. Skjær tomatene, avocadoen og osten i skiver. Skjær opp kyllingen. Legg lagvis kylling, tomat og ost. Krydre med salt og pepper og litt olivenolje. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar